星期日, 6月 03, 2007

將來

在睡前的一刻,突然想起林海峰的一首歌《細路哥 II》。歌裡唱的沒兩三句,可是就有一段獨白。如下:

某一年一班剛剛考完會考0既同學約埋一齊唱K
流行曲唱到一半0既時候
其中一位朋友問0左隔離0個位一個問題
喂 你估0下二十年後0既今日
我地會變成一個咩人呢

二十年後可能已經變成一個西裝骨骨0既中環人
手帶勞力士 銀包有好多張信用卡
放工0既時候就一齊0向酒吧度
一邊望住個煙灰盅
一邊就望住隔離檯0個個女仔
睇0下佢條裙幾時會走光

二十年後大概終於會買0左個部好想擁有既汽車
但係仲有二十幾期要供

二十年喇 應該轉過好多份工
識做0既野越0黎越多
但係同時發覺學識越0黎越少
0向0個個時間 間唔中可能會去0下gym
但係做0黎做去都係減唔到個肚腩

當然二十年0黎你間唔中都會諗起一段
一路都未能放低0既感情
女朋友越0黎越多 但係愛0既越0黎越少

大概0向0個個時候可能會有身邊0既親人離開
而0個個陣時你會有好多講唔出口0既遺憾
同時間你會發覺原來人生已經過0左一大半

同年終於結婚喇
用左半生0既積蓄俾左一層樓0既首期
有車位有泳池會所
娛樂越0黎越多但係快樂越0黎越少

兩年後 可能會離婚
回復單身之後0既一個晚上一個人0個向床上面
查住個搖控不停咁轉台 
食0左兩粒安眠藥
跟住點起支薄荷煙
然後流0左一滴自親人離世之後0既眼淚

突然之間你又諗起 
0向二十年前你係一個咩人 
係個一晚一大班同學約埋出0黎唱K唱到天光
仲記得係個朝返到屋企0既時候打開門
0向檯面見到有一碗屋企人留低0既湯
碗湯已經凍0左喇

每次聽完這段獨白,心裡都是無奈多於一切。那會是大部人都過著的生活嗎?也許這種生活未到之時總不明白,來到之時茫然而過,而老來回望又覺輕如微塵。那確確實實地存在的階段又像從來不曾存在過一樣。
記起那時候,我問亞弦老師,當初由戲劇轉到編輯的工作,中間有沒有什麼掙扎。他毫無猶豫地回答:「沒有」。然後,說出了平平常常的一句「人生是很短的」,隱含了平平常常的另一句「把握人生,做你想做的事」。
我知道我將要走的路不容易,甚至窮盡這一生也未到終點。而現在,我只能不斷念著關夢南先生和張生對我說的:「堅持」。如果我不嘗試堅持一下,他日定必後悔。